onsdag 21 maj 2014

Att bygga en koaff är vansinnigt skoj

Igår var jag och Annika (c/o winterros) på hattworkshop hos Marika Smith och det var fantastiskt. I fyra timmar satt vi alla som var med på kursen och byggde varsin koaff och fick lära oss steg för steg hur vi skulle bygga upp dem. Vi fick en massa finfina tips, men det bästa var nog ändå att få möjlighet att gräva runt och botanisera i oändligt med material som tyger, band, fjädrar, plastdjur, pärlor och allt man kan tänka sig.

Jag hade ingen plan för mitt koaffbyggande när jag kom till kursen, utan var mest nyfiken på själva tekniken. Så sakta växte min skapelse fram av bland annat rosa tyll, ett rådjur och pärlor. Kvällen gav mersmak, så kanske virkandet kommer att få lite konkurrens...














Annika gjorde en fantastisk koaff i turkos med papegoja och blomster.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar